Branding si comunicare de brand

Ceea ce se intampla acum in conteporaneitate și in business-ul global si local ne influenteaza direct activitatea si modul de creare a modelelor de business necesare pentru a oferi clientilor servicii si produse de top.

Tocmai din aceasta pricina, BrandCell 360 vorbeste despre cele trei componente principale in jurul carora graviteza identitate si viziunea noastra: brandul, comunitatea brandului si dialogul dintre acestea.

Marketingul global s-a schimbat, modelele de business s-au schimbat atat din pricina crizei cat si datorita unei rasturnari de situatie cel putin la fel de importanta si notorie precum revolutia industriala de acum mai bine de un veac.

Brand, public, organizatie

Rasturnarea de situatie rezida in urmatoarele aspecte: consumatorul nu mai este consumator, piata nu mai este piata, ci mai degraba o comunitate de optiuni si perspective venite dinspre individualitati care, avand lucruri in comun creeaza publicul brandului spunand brandului cum trebuie sa fie acesta. Pe de alta parte, acum, consumatorul este individ mai mult ca oricand, este persoana cu optiuni diverse si bogate, are voce si autonomie in fata brandurilor, isi exprima incantarea sau isi negociaza raportarea la brandurile care il inconjoara. Fie in mod direct, la raft, fie prin social media.

In felul acesta, perspectiva noastra de lucru tine cont atat de realitatile imediate ale business-urilor cat si de descoperirile si noile strategii in comunicarea globala.

Perspectiva globala

In marcomm, istoric, trendurile sunt create, in general, de marile branduri si marile corporatii. Acestea creeaza istoria si reseteaza, dupa sine, discipline intregi.

Se poate spune ca modelele de business sunt guvernate nu numai de globalizare ci de ceea ce se intampla exclusiv in prezent. Teoria haosului, intr-o lume guvernata de comunicare continua, nu a fost poate nicicand mai actuala. Ceea ce se intampla in cealalta parte a lumii ne influenteaza sau ne afecteaza in mod nemijlocit. Daca Mark Zuckerberg sau Warren Buffett adopta o decizie, efectele in business vor fi resimtite si la New York, si la Amsterdam si la Bucuresti. Daca noi inca vedem piata insotita de atributul „tinta” si publicul insotit de acelasi atribut cu conotatii nefericite, nu este decat aportul unui decalaj de comunicare. Noile modele de business isi impun directiile si principiile  – stealth marketing (Jay Zimmermann), wikinomics, economia thank you sau noile matrici de brand reprezinta urgente in orice business sustenabil.

Asadar, echipa noastra crede nu numai in modelele actuale cu orice pret, ci dintr-o abordare totalizatoare a brandului tinand cont de toate elementele care concura la impunerea pe piata a unor organizatii si branduri care schimba lumea. Vrem sa fim langa aceste branduri emergente, sa le crestem si sa crestem impreuna cu ele intr-o lume care este, dincolo de toate, conectata la propria individualitate si constiinta de sine.