10 lucruri despre produsele promotionale

Esentialul despre produsele promotionale

Multe dintre companiile mici, medii sau mari inca mai realizeaza campanii de produse promotionale. Fireste, nu ca acum ceva ani, nu ca anul trecut. Cifrele sunt fluctuante si nu am idee sa fi fost contabilizate pana acum. Ce stim, in schimb, despre produsele promotionale si despre rolul lor in campaniile de brand sau de comunicare?

Produsele promotionale, indiferent ca sunt instrumente de scris, vestimentare, echipamente si gadget-uri, transporta imaginea unui brand. De aici rezulta cateva criterii pe care este de preferat sa le respectam:

  1. Alegerea produselor cu un grad de calitate cel putin mediu sau ridicat pentru a nu proiecta o imagine saracacioasa asupra brandului
  2. Produsele promotionale trebuie sa fie acompaniate de un mesaj distinct, clar. Fie ca este vorba doar de identitatea de brand (logo-ul) imprimat pe acestea, fie ca este vorba de un slogan, este bine sa avem limpezime si distinctie in personalizarea acestora
  3. Cu cat un produs este mai util, mai interesant si mai modern, cu atat va avea o utilizare repetata, lucru ce are cea mai fericita consecinta – cresterea brand awareness-ului
  4. Toate suporturile de brand conteaza. Obiectele de birotica – mai exact vestitele agende, calendare, pixuri capsatoare sau plannere, desi nu sunt tocmai produse promotionale propriu-zis sunt importante in economia de imagine a companiei. Si, de asemenea, mesajele si o brandare interesanta a acestora creste nu numai o buna perceptie a companiei in exterior, dar si, intr-o masura, un self-esteem ridicat al angajatilor in raport cu cultura organizatiei din care fac parte. Evident, obiectele promotionale nu fac minuni la nivel de management corporate sau in probeleme de comunicare, insa, totusi, ajuta destul de mult la implementarea unei structuri clare de functionare si progres organizational.
  5. Diferentiere – unul din cele mai captivante sloganuri ale disciplinei de marketing, semnat de Jack Trout spune Diferentiaza-te sau mori. Si are dreptate in foarte mare masura inclusiv in ceea ce priveste campaniile de produse promotionale – produsele diferite, interesante, elegant branduite, proiecteaza o imagine coerenta si o perceptie pozitiva asupra brandului tau.
  6. Se spune ca nu este bine sa punem toate ouale in acelasi cos. Cumva lucrurile sunt similare si in privinta produselor promotionale. De aceea recomandam o atentie sporita in achizitionarea produselor destinate campaniilor promotionale si utilizarea diversitatii. Putem achizitiona, sigur, mai mult stick-uri USB, dar, de asemenea, trebuie sa stim ca sunt la moda si power bank-urile sau articolele vestimentare de calitate.
  7. Numarul conteaza. Este ideal sa avem bugete suficient de consistente pentru a integra produsele promotionale ori in campaniile recurente de sarbatori dar, mai ales pentru a le putea integra si cu activitatile de BTL si cu strategia generala de publicitate a companiei.
  8. Produsele minimaliste sunt in trend – spre exemplu, unul dintre brandurile inovative comercializate de noi – XD Design si XD Apparel, beneficiaza de produse proiectate de designeri reputati, estetica acestora fiind contemporana cu trendurile actuale si extrem de folositoare pentru o gama foarte larga de consumatori.
  9. Pana la urma, orice fel de strategie construim pentru campaniile de produse promotionale, trebuie sa nu aglomeram si sa amestecam lucrurile cand vine vorba de rerpezentarea brandului. Mai exact, este de preferat sa nu aglomeram personalizarea unui pix, unei agende sau unui planner cu toata rubrica contact a companiei – nume, sedii, telefoane, fax, email-uri, site-uri, conturi social media. Ia peste toate, pleosc, supradimensionat, logo-ul companiei. Oricand e de preferan un logo expresiv, discret sau o executie grafica placuta estetic si adaptata campaniei.
  10. Iar ultimul si cel mai important aspect este sa nu confundam brandul, comunicare si strategia cu obiectele promotionale sau cu publicitatea.

Asadar, pentru campanii de produse promotionale, va invitam sa consultati cataloagele noastre online.

De asemenea, va stam la dispozitie pe www.brandcell.ro, la brandcell360@gmail.com si la +40 721 112 730.