Brand management –  rigori și o definiție

Identitatea de brand și disciplina brandingului ca atare sunt, mai înainte de toate, activități continue , mai ales în ceea ce privește companiile multinaționale dar și imm-urile și microîntreprinderile care înțeleg tectonica economică contemporană. Și sunt continue pentru că jocul s-a schimbat și numai cine este continuu în atenția publicului, supraviețuiește pe termen lung.

În această ordine de idei, brand management desemnează un ansamblu de tehnici și principii prin care, tratând brandul în mod holistic îi alimentăm funcționalitatea și vivacitatea. Or, această activitate implică o bună gestionare a resurselor primare și umane ale companiei, o bună raportare la knowledge-ul și mecanica globală a brandului reprezentat și a resorturilor sale. Este una dintre activitățile cele mai rafinate din marketingul de companie, ramificată la intersecția dintre multidisciplinaritatea marketingului contemporan.

Premize tehnice

Nu ai cum să faci brand management în mod coerent atâta vreme cât toate disciplinele comunicării înseamnă, pentru angajatul sau echipa ta, marketing – termen prin care, din perspectiva actuală se înțelege tot ce se întâmplă în companie. Or, optica asta e greșită – disciplina marketingului, așa cum era percepută și setată acum 30 de ani este total schimbată, limitele sale în orice fel de business contemporan fiind clar trasate. Branding, PR, advertising, producție publicitară, planificare strategică, social media, SEM -SEO și bineînțeles, brand management, sunt discipline segmentate, dar legate aproape neurologic în funcționalitatea lor sub tutela generală de marketing.

Premize funcționale de brand management

Pentru că este un procedeu dificil și chirurgical, în care toate mizele sunt importante iar gradul de expertiză este foarte ridicat, brand managmentul trebuie să fie executat prin cunoașterea a multe disciplie astfel încât să știi ceea ce manageriezi pe toate palierele. Așadar, înainte de toate trebuie să cunoști foarte bine arhitectura de brand și, bineînțeles, regulile de identitate. Apoi, trebuie să cunoști ceea ce implică fiecare capitol al ID-ului, ce înseamnă fiecare registru de branding și cum se aplică el. Trebuie, de asemenea, să cunoști îndeaproape, procedee și tehnici moderne din mai toate categoriile de producție conexe brandingului: tipar, signaletică, procedeee de imprimare – serigrafie, tampografie, timbru sec, decalcomanie, typeface, transfer termic, broderie, dtp și grafic design, tehnici de print (offset, rotativă, letterpress), layout design, fotografie de produs etc.

Da, este o activitate grea și solicitantă, implică un grad extrem de ridicat de know-how și expertiză care nu se pot dobândi decât prin ani întregi de experiență, prin mii de ore de muncă practică și printr-o raportare contemporana viguroasă la cum se gestionează un brand.

 

 

Doresti sa iti oferim serviciile noastre de brand management? Ai nevoie de o perspectivă completă și avizată asupra brandului tău?