brand sigla

Sigla si brand.

Tributari ideii ca sigla creeaza imaginea si imaginea creeaza business-ul, antreprenori romani, in marea noastra majoritate, ne raportam deficitar la ceea ce inseamna insemnul companiilor noastre. Asta si datorita lipsei educatiei antreprenoriale cat  si datorita nevoii cronofage de a supravietui cu orice mijloace pe o piata generala lipsita de predicitbilitate macro-economica si minata de cataclisme la tot pasul.  Cine mai are vreme sa se gandeasca la brand si identitate, cultura corporate si strategie de comunicare? Micul antreprenor cred ca de mul a rupt orice interes. Este obosit si trist, incovoiat de taxe si motorizat doar de el dorado-ul visului capitalist. Si, in fond, partial, are dreptate; cand mecanica de business iti mananca nervii, energia si vitalitatea, nu te poti preocupa coerent de constructia strategica a business-ului tau. E mult mai important sa treci de ziua de astazi, mult mai important sa asiguri cashflow-ul si, la sfarsitul zilei sa ocolesti depresia pe cat se poate.

Chestiunea fundamentala este ca, in contextul actual, brandul si reputatia sunt cele mai importante si cele mai dificile lucruri de pus in practica si de  implementat in cadrul oricarei companii, fie mici sau mari. Asta nu numai datorita gloobalizarii, cat, mai ales, datorita diversificarii consumatorilor, a nivelului de informatie neegalat pana acum si a discrepantei dintre tool-urile cu care comunica in piata compania si tool-urile audientei sale, mai precis a clientilor sai potentiali.  In contextul asta, cel mai important lucru pentru business-uri este, de departe, nu modul in care ne raportam la trcut si la trista istorie  recenta, ci, mai ales, cum ne pozitionam in raport cu ceea ce se intampla acum, cu inovatiile in branding si comunicare, cu potentialul enorm pe care sectorul de mobile ni-l pune la dispozitie, si, bineinteles cum proiectam businessul in functie de o piata globala la care, mai abitir decat multe tari din SE Europei, Romania ar avea acces. In fond, un business inteligent creeat, condus de viziune antreprenoriala, conectat la modul in care se face business in 2014, poate produce plus valoare si la Bucuresti, si la Bacau si la Calafat.  Si nu numai pentru piata interna. Or, daca pietele sunt majoritar transnationale iar metodele curente de a creea plus valoare sunt accesibile si la Tokyo, si la Bucuresti si la Kiev, ceea ce inca pune piedica, mai ales modului european de a face business, este de departe ideologia ancorata in trecut si cadrele legislative perimate si anacronice.

 

Enhanced by Zemanta